24 Mart 2019 Pazar

Bursiyerimiz Barış Samed Yakar'la Bir Söyleşi

Eğitimine İstanbul'da devam eden Barış, TEV üstün başarı bursiyeri Didem (solda) ve İFL mezunu mentörü Cemre Çadır (sağda) ile   

Doğma büyüme Akhisar’lı olan Barış, ilköğretim boyunca methini duyduğu İFL’yi kazandığında hiç tereddüt etmeden gelmiş. İlk yıl, birçok mezunumuz gibi o da adaptasyon zorluğu ve hatta pişmanlık yaşamasına rağmen bu zorlukları zamanla aşarak ilerleyen yıllarda okulu çok sevmiş. Şimdi Koç Üniversitesi Matematik bölümünde temel bilimler kariyerine doğru yoluna devam ediyor. Kendisiyle lise yılları, üniversite ve kariyer seçimine hazırlık aşamaları, ve gelecekle ilgili bir söyleşi yaptık.

İFL Mezunu: Sevgili Barış, TEV tarafından çok aşamalı, profesyonel ve titiz bir seçimin ardından üstün başarı bursunu almaya hak kazandın, seninle gurur duyuyoruz. Önümüzdeki yıllarda başvuracak adaylara verebileceğin özel bir tavsiye var mı?

Barış: Öncelikle İFL  mezunlarına ve Türk Eğitim Vakfı’na  teşekkür ediyorum. Ben bu sene ihsan Kurt bursuna  başvururken seçileceğime dair ümidim neredeyse yoktu. Hatta başvurmamayı düşünüyordum fakat sonra şansımı denemeye karar verdim. Halihazırda üniversitede okuyan ve okuyacak olan İFL mezunları bu düşünceye kapılmadan direkt bu bursa başvursunlar. Ayrıca gelecek seneki bursiyer adaylarına kompozisyon yazma ve mülakat aşamalarına önceden hazırlık yapmalarını öneriyorum. Cevaplarınızı spontane olarak vermektense sorulabilecek sorulara mülakat öncesinde cevaplar hazırlamanın bursiyer adaylarına yararlı olacağını düşünüyorum. Kariyer planınızı kabaca düşünüp bir yerlere not almak bu iki aşamada size katkı sağlayacaktır.

İFL Mezunu: İzmir Fen Lisesi’ne girerken geleceğin ve kariyerin ile ilgili düşüncelerin neydi? Lise yıllarında bu düşüncelerinin nasıl geliştiğini ve bu konuda sende iz bırakan anılarını paylaşır mısın? İFL bu açıdan seni nasıl etkiledi?

Barış: İzmir Fen Lisesine girdiğimde kariyerimle ilgili bir planım yoktu. TEOG sınavına başarı esaslı çalışmıştım. İlkokuldan beri hedefim olan İzmir Fen Lisesi’ne geldikten sonra uzun bir adaptasyon süreci geçirdim. Okuldan ayrılmayı birçok kez düşünsem de gönlüm el vermedi ve okumaya devam ettim. Şimdi geçmişe bakınca, iyi ki de etmişim diyorum. Ancak lise yıllarında kariyerimle ilgili uzun vadeli bir planım yoktu. Sadece tıp okumak istemediğimi biliyordum. Meslekleri yeteri kadar tanımadığımdan kendime bir hedef koymamıştım. Ancak ilgi alanlarımı da biliyordum. Matematik, doğal bilimler, sanat ve edebiyat ilgimi çekiyordu.  İFL’de de matematik ve fen alanlarında kendimi geliştirme fırsatı buldum. Üniversite sınavına da derece odaklı çalıştım. Sınav açıklandıktan sonraki süreç ise sıkıntılıydı. Hala kafamda bir meslek yoktu ve ne yapacağımı bilmiyordum. Bu yüzden opsiyonları açık olan bir bölüme gitmek istedim. Fizik ya da matematik bölümlerinden birini seçmeyi düşünüyordum. Lisede matematik olimpiyatına çalışmış olmam matematiği seçmemde etkili oldu. Koç Üniversitesi’ni ise sunduğu kolay çift anadal imkanları yüzünden tercih ettim.

İFL Mezunu: Lisedeyden Matematik Olimpiyatları takımındaydın. Bu tecrübenin lise hayatına ve gelecek ile ilgili düşüncelerine nasıl etkisi oldu?

Barış: Maalesef ben olimpiyat yarışmalarında hiçbir başarı elde edemedim. Ama olimpiyat çalıştığım için oldukça memnunum ve bunu her İFL’liye tavsiye ederim. İnsanlar olimpiyata karşı bir önyargıyla yaklaşıyorlar. Derslere girmeyip olimpiyat çalışmanın okul ve üniversite sınavlarında başarısızlığa sebep olacağını düşünüyorlar ama sonuçlar tam tersini gösteriyor. Ben dahil olimpiyatçı arkadaşlarımın çoğu 12. Sınıfa geçerken üniversite sınavına çalışmaya başladık ve hepimiz iyi üniversitelere yerleştik. Çünkü olimpiyat çalışmak insanın bakış açısını geliştirip, bir konuyu oturup sıfırdan öğrenebilmesini sağlıyor. İFL’de okuyacak olan her öğrenciye bir olimpiyat takımına girmelerini kesinlikle öneririm.

İFL Mezunu: Son Sınıfta mezun mentorluk programına katıldın. Bu programla ilgili tecrübelerini ve tavsiyelerini paylaşır mısın?

Barış: Evet mentorluk programına başvurdum ve mentorum olimpiyattan tanıdığım bir üst dönemim oldu. Mentorluk programı  mentorumun seçtiği bölümü tanımamı sağladı. Bunun yanında mentorum bana üniversite sınavına hazırlanırken  tüyolar verdi. İFL öğrencilerinin mentorluk programına katılmalarını tavsiye ediyorum ve seneye mentor adayı olarak başvurmayı düşünüyorum. Bunun yanında İFL’de okuyan bir alt dönemim ile düzenli olarak konuşup ona yardımcı olmaya çalışıyorum. Dileyen herkes bana gerek mail gerekse sosyal medyadan ulaşabilir, her İFL’liye seve seve yardımcı olurum.

İFL Mezunu: Şu anda Koç Üniversitesi Matematik Bölümünde hayatının yeni bir sayfasını açıyorsun. Hayat denen maceralı yolculukta arzu ettiğin yolu bulmak ve takip etmek  için mezun abi ve ablaların sana nasıl destek olabilir?

Barış: Farklı şehire farklı bir okula geldim, önümde uzun bir yol var. İFL mezunlarının bana bu yolda her alandaki tecrübeleriyle faydalı olacağını düşünüyorum. İstanbul’daki buluşmada konuşabildiğim kadar mezunla konuşmaya çalıştım ve bütün sohbetlerden ayrı ayrı keyif aldım. Bu buluşmaların mümkün olduğu kadar sık olması ve daha fazla mezunun katılması beni mutlu eder.Her mezunun farklı bir hikayesi var. Bu hikayeleri dinlemek bana hayatımda neyi yapıp neyi yapmayacağım konusunda ve hayatımda nasıl bir yol izlemem konusunda bana fikir veriyor.Benim ileride çalışmayı düşündüğüm alanlarla ilgilenen mezunların kariyerime tavsiye ve deneyimleriyle bana olumlu etki edeceğini düşünüyorum.


TEV İhsan Kurt Burs Fonu'na bağış için:

https://onlinebagis.tev.org.tr/BursFonu?link=1963


                     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder